מרכזיה בענן או מרכזיה IP? (השוואת מחירים) | Telecom Experts

מרכזיה בענן או רכישת מרכזיה IP – מדריך רכש לעסקים (השוואת מחירים)

מרכזיה בענן | מרכזיה וירטואלית

מרכזיה בענן או רכישת מרכזיה IP מדריך רכש לעסקים (השוואת מחירים)

 

מרכזיה בענן הן הלהיט התורן בעולם העסקי בעולם ובתחילת הדרך בישראל.

 

כיצד בוחרים ספק שירותי מרכזיות בענן ומה טווחי המחירים בשירותי הענן?

 

עסקים רבים בישראל ממשיכים לרכוש, לתפעל ולתחזק מערכת טלפוניה ומערכות נלוות רבות. יש מערכות רבות של מרכזיות פיזיות בישראל (בשונה מהנעשה בעולם המערבי, בו החלו להיגמל מהשיטה היקרה והלא יעילה לחלוטין הזו). יודגש, שזה לא המקצוע של מנהלי העסקים או עובדיהם. זה יכול להפריע להם בעבודה וגם עולה להם הרבה כסף וגוזל מזמנם היקר. במקום לעסוק כל הזמן בקידום העסק ומטרותיו, לספק מוצרים ושירותים ללקוחות קיימים או פוטנציאליים, מתעסקים עם שירותי התקשורת וספקי התקשורת.

לכן, ניתוח חכם של צרכי העסק מול תקציב ההוצאות החזוי מוביל למסקנה, שיש למצוא פתרון אחר המוזיל את כל הוצאות התקשורת במכה אחת.

הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר היא להפוך את כל ה-CAPEX ל-OPEX. דהיינו: להיפטר מציוד, תוכנות, תפעול, שדרוג ותחזוקה ע"י בעלי העסק. הייעוד והמיקוד של עסקים זה לעסוק בעסקים, במכירות ובשירות ולא בתקשורת. לכן, את נושא התקשורת אפשר להעביר באופן מלא ל"מיקור חוץ", לספק שירותי תקשורת בענן, שמספק את הכל כחלק בלתי נפרד מהשירות שלו (בד"כ בעלות מזערית, מול כל חלופה אפשרית).

המעבר לשירותי ענן דורש בדיקה מדוקדקת של כל היתרונות מול החסרונות, לפני בחירת הפתרון הזה. בנוסף, יש ספקים המטעים את הציבור בכך, שהם מכנים שירותים וירטואליים (VPS), בתור "שירותי ענן", מה שאינו נכון. שירותי VPS הם רק שירותים וירטואליים, השלב שהקדים את הענן. מכאן, זו הטכנולוגיה הקודמת, שברוב העולם כבר לא קיימת, כי היא התיישנה ואינה מספקת את הצרכים העכשוויים והעתידיים של עסקים וארגונים ואינה מביאה את החיסכון האופטימלי בהוצאות עסק על שירותי תקשורת.

 

לקבלת הצעת מחיר עבור מרכזיה בענן ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

שירותי התקשורת בענן זולים, אבל המחיר הזול יכול לעיתים להטעות, כי חשוב לבדוק את "האותיות הקטנות" – מה השירות הזה כולל. השיטה של עלויות בשירותי ענן חייבת להיות בגישת ה-SaaS (ר"ת: Software as a Service). דהיינו: משלמים תשלום חודשי רק על פי צריכה ולפי פרמטרים ברורים (למשל: מחיר חודשי כולל לשלוחה). כך ניתן לתכנן ולשלוט באופן מלא בהוצאות התקשורת.

דוגמאות למחירים במבצעים המתקיימים כל הזמן בשוק הישראלי: בינת תקשורת מציעה מרכזיה IP מלאה מתוצרת סיסקו בענן של בינת במחיר של 4.25 דולרים לשלוחה לחודש, כולל יחידת הקצה. חברת שירות ענן מציעה מרכזיית IP מלאה בענן שלה במחיר של 9.90 ₪ לשלוחה לחודש, כולל הכל (לרבות הקלטה), אבל ללא מחיר יחידות הקצה. מי שבוחר בספק שירותי תקשורת בענן לא ישראלי, למשל Vonage או AT&T, ישלם הרבה פחות מזה.

אולם, יש צורך להשוות את חבילות המרכזיות בענן על כל מרכיביהן (ולבדוק בדקדקנות את "האותיות הקטנות" בהסכם) מול מרכיבי הפתרון של המתחרים. לעיתים, רכיב מסוים בפתרון, שנחוץ וחיוני לעסק (לאחר ניתוח צרכי העסק), לא נכלל בחבילה הבסיסית אצל ספק ענן אחד וכן נכלל אצל ספק ענן אחר בחבילה הבסיסית (למשל: הקלטות, גיבויים, CRM, הצפנה והגנה מפני הונאות, Click2Call, חיבור למערכות מקבילות, חיבור לסלולר בחו"ל ועוד). כמובן, שיש לבחון ולבדוק ביסודיות את תעריפי השיחות היוצאות ושהרשת של העסק מוכנה למעבר לשירותי טלפוניה בענן לרבות איכות השירות, שרידות הרשת וגיבוי.

מרכזיה בענן - השוואת מחירים: מרכזיות טלפון IP למול מרכזיות בענן

 

מרכזיה בענן – תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

 

  1. מה זו מרכזיה בענן?

    קרוב ל-90% מכל ההתקנות החדשות של תשתיות תקשורת וטלפוניה בעסקים בארה"ב וברוב מדינות העולם המערבי (וגם בישראל), הן בשירותי מחשוב ענן: ענן פרטי, ציבורי או היברידי, כשבשנה האחרונה עולה חשיבותו ותפוצתו של שירות "הענן ההיברידי". זאת, בגישת ה-Multi-Cloud – "ענן מרובה", מושג חדש יחסית, שמיד יוסבר.

המחירים של פתרונות מאוד איכותיים מסוג של מחשוב, תקשורת ומרכזיות IP בענן, הם לא יקרים, במיוחד תעריפי השיחות, שמירת המידע והעברת מסרונים ומסרים (ולכן הגישה של מחשוב, תקשורת ומרכזיות בענן זוכה לפופולריות רבה).

היות שבגישה זו השירותים מסופקים בענן (כלומר: ב-Data Center, מתקן המחשוב של ספק שירותי הענן), אין הפתעות בעלויות החודשיות של הלקוחות, כי כמעט רוב השירותים הם במודל SaaS ("תוכנה כשירות" בתעריף חודשי ידוע, שכולל הכל). ניתן להתנסות בחינם בכל שירות של מחשוב ומרכזיה בענן ללא כל התחייבות, כדי להיות בטוחים, שזה הפתרון המתאים לצרכים של העסק.

הפתרונות של מרכזיית IP בענן מתאימים לכל: החל ממשתמש בודד בעסק זעיר העובד מביתו -SoHo , דרך עסקים ברמת הSMB- וה-SME ועד חברות בינלאומיות וארגוני ענק (Big Enterprises).

 

מרכזיה בענן | מרכזיה וירטואלית

 

  1. מהן הסיבות המרכזית לאי בחירה של עסקים בישראל בפתרונות מרכזיה בענן?

  • חשש מגניבת מידע וסודות עסקיים (מה שמתרחש דווקא בפתרונות שאינם בענן…).
  • חשש מתקשורת לקויה בענן ואל הענן (מה שקורה דווקא בפתרונות שאינם בענן…).
  • אי הבנה מוחלטת מה זה מחשוב בענן. במיוחד אי הבנה מהם ההבדלים בין ענן פרטי, ענן ציבורי, ענן היברידי וענן מרובה – Multi-Cloud, שזה הלהיט בתחום זה, היום ומחר.
  • רצון לראות את הציוד והמערכות של העסק מול העיניים ואי אמונה במערכות וירטואליות, שלא ניתן לראות אותן בתוך העסק (On-Premise).
  • צורך יוצא דופן בשמירה על מידע ומערכות, דווקא בתוך העסק (טיעון קצת מוזר ותלוש מהמציאות, במיוחד כשצה"ל וכל שאר כוחות הביטחון ומשרדי הממשלה הכי רגישים וחסויים, משתמשים, זה מכבר, בשירותי ענן, גם לטלפוניה – פרויקט "שירלי"…).
  • אי הבנה בנושא ה-ROI (החזר על ההשקעה) במעבר לשירותי ענן.

אך באפריל 2019, רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה סיימה תהליך הערכה ומיפוי כהערכות להעברת כל שירותי הממשלה לענן. המעבר של המערכות הממשלתיות (שכבר חלקן הגדול בענן) וגופי הסמך הממשלתיים לשירותי ענן מלאים, יהיה מהיר מאוד ומפורט כאן. זה ישפיע על כל הגופים העושים עסקים עם הממשלה או מושפעים משירותי הממשלה והחברות הממשלתיות.

בעולם המערבי, מעל ל-60% עד 80% מהעסקים (תלוי במדינה) עברו כבר באופן מלא לשירותי ענן, לרבות שירות אחסון מידע בענן. בישראל, ההתפתחות הזו החלה מעט מאוחר. אולם, היא תופסת תאוצה, שתלך ותגבר בשנים הקרובות.

יש תחומים ושווקים (דומת שוק חברות הייטק, שוק חברות ההזנק ועוד), שבהם כמעט 100% מהעסקים והארגונים בישראל, כבר נמצאים בעולם שירותי הענן. המעבר לשימוש בשירותי ענן סוחף את כל תחומי המחשוב והתקשורת העסקית, מה שמאפשר להתייעל ולשנות הרגלי עבודה ישנים ולא יעילים.

ישנן סיבות רבות מדוע בעלי עסקים ומנהלים בוחרים לעבור לשירותי ענן. אולם, אין ספק, שחיסכון בהוצאות, ובמיוחד בהוצאות התקשורת והמחשוב, הוא "צו השעה" בכל עסק וארגון. לכן, שירותי מחשוב בענן ואחסון מידע בענן – הם ההווה והעתיד של התשתיות העסקיות, גם בישראל.

המונח "ענן מרובה" – Multi-Cloud, שצוין קודם, נשמע מפחיד או מסובך, למי שלא מכיר מה זה שירות ענן. אולם, כל משתמש בסמארטפון (מי לא?) משתמש מזה כמה שנים, באופן שקוף, מהיר וקל, בלי להרגיש, ב-Multi-Cloud. קלי קלות.

זה מתבצע פשוט מאוד: אם אתה משתמש ב-Gmail – אתה משתמש בענן של גוגל. אם אתה מחזיק באייפון – אתה משתמש ב-iCloud של אפל. אם אתה משתמש ב-WhatsApp  – אתה משתמש בענן של פייסבוק. כך הלאה והלאה.

מאחורי כל יישום, שאתה משתמש בו בסמארטפון, מסתתר הענן, שבו היישום הזה מופעל. אתה לא מרגיש בזה וגם לא אכפת לך, כי השירות של היישום הוא החשוב עבורך. לכן, אתה, בלי ששאלו אותך, מצוי ב-Multi-Cloud מזה שנים, בלי שתרגיש. כי זה קל, מהיר, שקוף ופשוט לתפעול.

לשם בדיוק הולך גם העולם העסקי: לעבור לאותה מתכונת בדיוק של שירותים בעננים מרובים במקביל, באופן שקוף לחלוטין למשתמשי הקצה. 

אולם, בעולם העסקי זה קצת יותר מסובך. יש רגולציות, יש תקנים, יש צורך בהגנות מפני התקפות סייבר, יש צורך בשמירה על הפרטיות, יש צורך בהגנות מפני הונאות וגניבות מידע, הגנות מפני שיבושי מידע (מבפנים או מבחוץ), יש צורך בגיבויים, יש צורך בשרידות, יש צורך בהמשכיות עסקית ועוד ועוד דרישות וצרכים בהתאם לסוג העסק ומטרותיו.

 

  1. למה לשאוף בתחום האמינות של מחשוב ומרכזיה בענן?

את הקצה העליון של שירותי מידע, מחשוב ומרכזיה בענן אפשר למצוא, למשל, בפתרון של Infinidat (חברה ישראלית) המספקת בו זמנית זמן אחזור של למטה ממילי-שניה, אמינות של שבע תשיעיות (99.99999%, שהיא פחות מ-3 שניות של השבתה בשנה) ויכולת לגדול בנפחי האחסון, עם עלות בעלות כוללת נמוכה באופן משמעותי אל מול יכולות המערכת לעומת טכנולוגיות מידע אחרות, הגנת סייבר ושרידות של הקצה העליון.

יש לבקש מכל ספק מרכזיה, שבוחרים בו, את נתוני רמת האמינות והשרידות, שהוא מבטיח, בהסכם מסוג SLA ("הסכם רמת שירות").

 

טיפ: ניתן ומומלץ להשתמש בכמה עננים במקביל ("ענן מרובה") ולאחסן מידע במקביל בכמה ספקי שירותי ענן, שכל אחד שייך לחברה מתמחה אחרת וממוקם במתקן Data Center שונה ברחבי העולם. זאת, כי רובם במחירים סבירים ועד אפסיים, קלים מאוד להפעלה ומגיעים עם נפחי אחסון די גדולים, שנוחים לשימושים עסקיים שונים. השימוש בכמה עננים במקביל גם מסייע להפרדה בין סוגי מידע (למשל הפרדה בין המידע של הנהלת חשבונות, למידע של שיווק ומכירות, למידע הנצבר בסמארטפונים של המנהלים והעובדים). זאת, עם הרשאות גישה שונות לבעלי התפקידים בעסק. העיקר: כדי למנוע נפילה ואבדן מידע דרסטי לעסק אם שירות ענן אחד אינו זמין או נפגע מכל סיבה שהיא (דבר נדיר ביותר, אבל אפשרי). כך, שמומלץ שלא כל המידע של העסק יהיה מרוכז במתקן אחסון מידע של ספק אחסון אחד בלבד – בענן.  

 

  1. מיהם 9 ספקי שירותי בדאטה סנטר (Data Center) בענן המובילים בישראל?

בשוק הישראלי יש ספקי בענן רבים לעסקים, נציין רק את 9 המובילים:

  1. אמזון – AWS (מובילת שוק עולמי וגם בישראל) לרבות Amazon Cloud Drive.
  2. גוגל – Google Cloud.
  3. מיקרוסופט – Azure (כולל ענן מקומי חדש ב-MedOne).
  4. טריפל – סי (Triple-C) – ספק ישראלי מוביל.
  5. בזק – החברה הודיעה, שתקים בקרוב מתקני שירות חדשים בענן במתקני אחסון חדשים. מומלץ לעקוב אחרי הפתרונות הללו ברגע שיצאו לשוק.
  6. בזק בינלאומי – מציעה מגוון רחב של שירותי ענן ושירותי אחסון בענן. השירות הכי חדיש ופופולרי: BI-Cloud, מבוסס תשתיות של VMware.
  7. פרטנר – מציעה כמה פתרונות מתקדמים בענן.
  8. בינת תקשורת (ביחד עם בינת עסקים ושאר החברות בקבוצה) מציעה מגוון רחב של פתרונות מובילים בענן, במספר מתקנים חדישים ומודרניים.
  9. MedOne – מציעה כמה סוגי גיבויים ואחסון מידע ב-3 מתקנים תת-קרקעיים ענקיים. הענן המרכזי של החברה מבוסס על תשתיות ענן של DimentionData, חברת בת של ענקית התקשורת היפנית – NTT, הענן הנוסף החשוב המוצע על ידה, מבוסס על Microsoft Azure.

 

בישראל יש כיום מעל ל-45 מתקני ענן ציבוריים המפוזרים ברחבי הארץ, חלקם הגדול הוא מתקנים גדולים ותת-קרקעיים, כדי לספק מקסימום הגנה מפני כל צרה.

 זאת, בנוסף לעשרות שלוחות של עננים בינלאומיים של הספקים הגדולים (דוגמת אורקל, סיסקו ועוד), שלוחות הנמצאות אצל ספקי ענן וספקי תקשורת ישראלים. הספק הישראלי מקבל "הסמכה" מספק הענן העולמי כדי להחזיק ולנהל אצלו שלוחה עבור הלקוחות הישראליים, כדי שהתעבורה לענן העולמי תהיה מקומית ומהירה יותר.

בנוסף, ספקיות של מערכות תוכנה ושירותים לעסקים, מספקות גם שירותי אחסון בענן למידע הקשור לתוכנות הללו דוגמת: אורקל, אוויה, LG, תדיראן טלקום, סיילספורס,  VMware, דל-EMC, אלקטל-לוסנט-ארגונים (ALE), פריוריטי, SAP ועוד. כך, שמדובר בשוק מאוד תחרותי והכוח נמצא בידי הצרכן העסקי.

לכן, רצוי ומומלץ להיעזר ביועץ מומחה, שיודע מה השיגו עסקים מקבילים עם צרכים דומים, אצל אותו ספק שירות ענן. אפשר גם להתעניין בפורומים ובלוגים מקצועיים, כמה שילמו עסקים אחרים על אותם שירותים. חשוב לזכור את המוטו: "אל תהיה פראייר".

 

  1. מה מניע את התחום הזה של מרכזיות בענן?

הסיבות המרכזיות למעבר למחשוב ומרכזיה בענן הן: הרצון להתייעל, הרצון לתת מענה נכון ואיכותי לצרכים קיימים ועתידיים של הלקוחות, הצורך לפתח יכולת תחרותית ויתרון תחרותי בשווקים שנעים במהירות קדימה והצורך לחסוך בהוצאות המחשוב התקשורת והטלפוניה של העסק.

 

  1. מהם השיקולים לבחירת מערכת לשירותי מרכזיה בענן?

  • אבטחת מידע והגנת סייבר היא בראש הרשימה.
  • אמינות, שרידות.
  • מהירות ההעברה של התעבורה בתלות ברוחבי הפס של החיבור לרשת האינטרנט (או לרשת תקשורת פרטית, או רשת תקשורת אלחוטית או סלולרית).
  • קלות השימוש.
  • יכולת תמיכה בעברית (בתפריטים ובכלים).
  • איכות הקול והווידיאו.
  • יכולת האצת ביצועים, במקרה של צורך להעברה מהירה של קובץ ליעד מסוים.
  • יכולת מעקב ובקרה אחרי התעבורה, הגיבוי והאחסון.
  • קבלת דו"חות ונתונים בצורה ברורה ומהירה.
  • אי תלות בספק מידע אחד (מניעת תופעת "החתונה הקתולית").
  • ככל הניתן: תשלום על השירות רק על פי שימוש במודל SaaS (ר"ת: Software as a Service). אין צורך לשלם על שירות, שלא נעשה בו שימוש, ולכן יש לדרוש, שהתשלום על השירות יהיה רק על פי שימוש בפועל, שנמדד ומוצג למשתמש באופן ברור. חברת RightScale האמריקאית חקרה, בדקה (בארה"ב) ומצאה, שנכון למחצית שנייה 2018, עסקים הפסידו כ-35% מחשבון שירותי הענן שלהם, בגלל התנהלות לא מקצועית כלפי ספק שירותי הענן.
  • יכולת התאמה לצרכים ספציפיים של עסק ספציפי.
  • יכולת העברה קלה של קבצי מידע בין עננים שונים. כיום זה צורך אקוטי, בגלל השימוש במספר עננים, מה שמכונה – Multi-Cloud. הנתונים, שנאספו ע"י חברת RightScale בארה"ב, מצביעים על כך, שכ-81% (!) מהארגונים, שהשתתפו בסקר, דיווחו, שהם משתמשים ב-Multi-Cloud (כמה עננים בו זמנית, לצרכים שונים בכל ענן). כך, שגישה זו היא הגישה המובילה כיום ובעתיד בשימוש בשירותי הענן.
  • תאימות לתקנים וסטנדרטים בינלאומיים ומקומיים.
  • זמינות של כלים לשיפור ביצועים ולשמירה על "חוויית שירות" טובה ומאובטחת, דוגמת: Caching, CDN, Proxy ו-VPN. גם שיהוי של 2-3 שניות בהעברת התוכן, בגלל עומסים ברשתות האינטרנט העולמיות, יכול "להרוג" את חוויית השימוש ויכול להבריח לקוחות וגם שותפים ולחסל את העסק. יש לבעיה הזו מספר פתרונות, שהם בתחום "שירותי הזיכרון" ו"האצת ביצועים" של רשת האינטרנט ושל ספקי שירותי הענן, ומומלץ להתייעץ בבחירת הפתרון המתאים לצרכים הספציפיים של כל עסק. כיום, הטכנולוגיה להזרמה חלקה ומהירה של וידיאו, ששמה: Smart IP pipe, שנקראת לעיתים גם בשם: Multicast ABR, הפכה להיות חובה לבעלי אתרים עם וידיאו. הסבר נוסף לטכנולוגיה זו – מצוי כאן.

בעל אתר, שלא ייקח בחשבון את נושא "חוויית השימוש" של לקוחותיו, למשל בתחום הצפייה והשימוש בווידיאו, יגלה מהר מאוד, שהלקוחות הללו לא משתמשים בווידיאו, בגלל היעדר חוויית צפייה ושימוש. הסבלנות של הלקוחות היא אפסית. ממש אפסית לכל שיהוי בתגובה של וידיאו.

 

  1. למה מרכזיות IP בכל העולם (וגם בישראל זה החל) עברו לשירותי מרכזיה ענן?

יודגש, שהפלטפורמה החדשה והמובילה כיום לתקשורת ארגונית בעולם כמו גם בישראל נעשית כולה בענן, דרך רשת האינטרנט. כאמור לעיל, אפילו משרדי הממשלה וגופי הסמך הממשלתיים עברו ועוברים לטלפוניה בענן, בפרויקט בשם "שירלי", שמבוצע באינטגרציה של בינת עם פלטפורמת הענן של סיסקו וספקי שירותי ענן נוספים.

תקשורת בענן זו פלטפורמה המאפשרת לקיים פגישות ושיחות וידאו מכל מקום ובכל זמן. זה מאפשר לייצר מוקד שירות וירטואלי ללקוחות, ליצר מזכירה וירטואלית לכל אחד ולספק יכולות "עבודה קבוצתית" על "תשתיות אחודות", מכל מכשיר קצה ובכל מקום בעולם, מעל לכל רשת תקשורת.

הפתרון החדש של העולם העסקי החדש כולל שירות תקשורת מלא: שירותי מרכזיה מתקדמת, פלטפורמת ניהול שיחות ועידה מכל התקן באיכות הגבוהה ביותר, מערכות וידאו לשיחות ועידה, התאמה מלאה לכל סוגי חדרי הישיבות בארגון והעיקר: עבודה קבוצתית במתכונת של עבודה ברשת חברתית המוכרת לכל אחד מהסמארטפון שלו. זאת, תוך הגנה מלאה על כל המערכות, תאימות לכל הרגולציות, גיבויים על כל המערכות ושרידות של 99.999% מהזמן.

בעבר, כאשר אדם החליט לפתוח משרד, הוא היה צריך גם חדר תקשורת ושרתים. היום, המשרדים כבר מרושתים והכל עובר דרך הענן. כבעל עסק אתה יכול להיכנס לפורטל וירטואלי ולבחור את השירותים, שאתה רוצה עבור המשרד שלך, בין אם זה שיחות רגילות או וידאו, תמלול, הקלטות, כמות השלוחות וכד'. ואם העסק שלך משתנה אתה יכול להרחיב או להקטין את השירותים אונליין והכל דרך הענן.

כל משרד צריך להיות עם חיבוריות בין כל הטלפונים. מרבית בעלי העסקים צריכים, שהשיחות תהיינה מוקלטות ושמורות, והמוצר של טלפוניה בענן מאפשר לדבר עם כולם בשיחות אודיו/וידאו ותקשורת פנים ארגונית. אתה מקבל בענן משרד וירטואלי, שבו אתה לא תלוי במקום ויכול לנוע ממשרד למשרד עם השירותים וה-Data שלך בלי לדאוג להעברות של תשתיות ושרתים, וכל תכונה, שאתה רוצה להוסיף או לגרוע מהמשרד שלך, בין אם הם שיחות וידאו או תמלול והקלטה, זה נעשה באמצעות לוח וירטואלי בלחיצת כפתור ובזמן אמת.

היתרון האמיתי במעבר לתקשורת בענן הוא הגמישות והיכולת לבצע שינויים בפורטל וירטואלי. כך, אתה או אנשי ה-IT שלך לא צריכים להיות במשרד כדי לעשות התאמות.

דור העובדים של היום פחות מרותק למשרד. העובדים יותר חופשיים ורגילים לעבוד בכל מקום עם מחשב נייד, טאבלט וסמארטפון והענן נותן לך את החופש הזה.

תשומת לב, שעולם התקשורת והטלפוניה העסקית מתפתח מהר והלקוחות (וגם המנהלים והעובדים) לא מוכנים להסתפק היום בטלפוניה הישנה ובמערכות הישנות, כשביד יש להם סמארטפונים מתקדמים עם יכולות מולטימדיה מתקדמות ואיכותיות.

עסקים רבים מדי בישראל נרתעים משום מה מהמעבר לענן ולחיבורי SIP-Trunk, למרות שהם כן מסכימים להתחבר בחיבורי IP-PRI. זה בדיוק אותו דבר.

לכן, הם בוחרים (גם בגלל אי ההבנה הזו) לרכוש מרכזיית טלפון פיזית ומערכות שיחות ועידה פיזיות אצלם בעסק. כך, הם גם רוכשים פתרון ישן ומוגבל ביכולותיו וגם משלמים עליו פי כמה וכמה מהחלופות הקיימות של מערכות טלפוניה ושיחות ועידה וירטואליות ובענן.

 

טיפ חשוב בנושא שירותי מרכזיה בענן לעסקים:

למי שמהסס להיכנס לעולם מרכזיה שכוללת "תקשורת אחודה ועבודה קבוצתית" בשירותי ענן, מומלץ להתחיל "בקטן". דהיינו: לבחור למשל מרכזיה של סניף יחסית קטן ולהעביר את השירות של הטלפוניה שיש בה לענן, כולל במכשירי הסלולר של העובדים והמנהלים. בחירה בפתרון הנכון דורשת ייעוץ מהמומחים לנושא.

צריך להתחיל בקטן, להתנסות וללמוד איך זה עובד, להפיק לקחים ולהשתפר, עם מבט רחב ומפוקח על המעבר המלא לענן, לאורך ציר זמן של שנה עד שנתיים. זה הכיוון. הטיפ החשוב ביותר כאן הוא: חובה להתנסות בשירותים של ספק שירותי מחשוב ותקשורת מכל הסוגים ובענן, גם אם זה נעשה בקנה מידה מצומצם. ההתנסות בקנה מידה קטן בענן, תוכל להוסיף מידע לתהליך קבלת ההחלטות של העסק.

 

  1. מרכזיה בענן בזק \ סלקום \ הוט \ פרטנר – האם הפתרון הוא באמת שירותי ענן?

תשומת לב, ששירותי IP-Centrex אינם שירותי ענן. שירותים כאלה ניתנים כיום רק ע"י סלקום ובזק (פרטנר והוט זנחו את התחום הזה).

יודגש, שאי אפשר לשדרג שירותי IP-Centrex לשירותי ענן, כי אלו טכנולוגיות אחרות לגמרי עם יכולות שונות, חיבורי תקשורת שונים, ציוד קצה שונה וכלים שונים.

 

  1. מרכזיה בענן וירטואלית – האם זה באמת בחינם?

אין דבר כזה בחינם (לעסקים). מה שבחינם ייעלה אחר כך ביוקר. אין שירותי מרכזיה בחינם, שניתן לסמוך עליהם.

תקשורת טלפונית בחינם (למשל בווטסאפ), שירות כזה מתאים ללקוחות פרטיים, אולי ללקוחות SoHo (עסקים קטנים ביותר העובדים מהבית), אך לא לעסקים מכל סדר גדול.

 

  1. מרכזיה בענן –  מהם טווחי המחירים בשוק?

מחירי מרכזיה בענן מתחילים במחיר של כ-8.5 ₪ לשלוחה, כולל הכל. בכמות גדולה של קווים ניתן לקבל מחירים טובים יותר מזה. מעל למחיר הזה יש את עליות הדקות של השיחות (דקות בתוך הרשת הן בחינם), וכן עלויות נלוות לפי צרכים מיוחדים של העסק (למשל חיבור המרכזיה למערכת CRM או למערכת ERP וכיו"ב).

 

  1. מרכזיה וירטואלית לעסקים בענן – מהו הדור הבא לשנת 2020 והלאה?

הדור הבא הם שירותי תקשורת מבוססת אינטרנט -WebRTC , כלומר: לא צריך מרכזיה, הכל מתבצע מתוך הדפדפן. שירותים כאלו החלו כבר בכל העולם וגם בישראל.

האם זה פתרון המתאים לכל עסק? בעיקרון – כן. זאת, משום שכיום מנהלים ועובדים בכל מקום משתמשים במכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) והחיבור שלהם באופן שקוף ומאובטח למערכת הארגונית הוא צורך עסקי ותפעולי ממשי.

לכן, מומלץ "להתחיל בקטן" להתנסות בפתרון של מערכת WebRTC ליחידה אחת בארגון או לסניף אחד, או להחליף מרכזיה של עסק קטן בשירות WebRTC. מוצע לשקול להתנסות בכמה מערכות מתחרות ולקבל החלטה מושכלת איזו מערכת עונה בצורה מיטבית על צרכי העסק.

מרכזיה בענן – מי המתחרים?

 

המובילה העולמית, גם בישראל, היא מיקרוסופט עם שירות ה-Lync של מרכזיות בענן ולעיתים בשת"פ עם אודיוקודס, בין היתר בשירות One Box. מולה מתחרות כל הספקיות הגדולות: אוויה, אלקטל-לוסנט-ארגונים, סיסקו, תדיראן טלקום ועוד.

יש ספקים רבים, שכבר מספקים שירותי מרכזיה בענן:  Voipe, טיקל רשתות, Vonage, Triple C, 1COM, החברות בקבוצת בינת, הוט עם שירותי טלפוניה ו-Unified Communications (UC) בענן בשם HOT Cloud על תשתית Lync של מיקרוסופט, שירותים חדשים של Unlimited ועוד. בקרוב בזק עסקים תצטרף לרשימה הזו.

הדרך הנכונה לבחור מרכזיה בענן היא לבחור מה שמתאים לצרכי העסק, ושהמרכזיה תעלה הכי פחות כסף (TCO) עם שרידות מיטבית. זאת, בלי להשתעבד לספק אחד ולמערכות קנייניות ב"חתונה קתולית". זו לא החלטה פשוטה, קלה או מהירה. לכן, מומלץ לא להיחפז, להתייעץ במומחים המכירים את תנאי השוק בישראל בתחום זה, בטרם קבלת החלטה איזו מערכת מרכזיה לבחור.

 

מרכזיה בענן טלקום אקספרס – סיכום:

 

התחרות בעולם שירותי התקשורת הנייחים לרבות טלפוניית IP למגזר העסקי החלה. המחירים יורדים, היכולות משתדרגות, המודלים העסקיים הופכים להיות פשוטים יותר ויותר, הנגישות לשירותים של מרכזיות בענן ובכלל מאוד קלה והביצועים משתפרים כל הזמן. לכן, מומלץ לא להיות תקוע עם הסכם עסקי ישן ולא כדאי עם ספק תקשורת ולדעת לנצל את יכולות התמרון והבחירה הנמצאות כעת בידי הלקוחות העסקיים.

מומלץ, שבעלי עסקים ובמיוחד אלה בעלי קשר תקשורתי וטלפוני עם סניפים, שלוחות, או שותפים, לבחון כניסה לעולם התקשורת החדש מבוסס ענן. אין צורך להיות בקי במונחים של הטכנולוגיות החדשות, כי מה שחשוב לבעלי העסקים הוא: ניתן להתחיל לחסוך הרבה כסף ולהתייעל, בפעולה פשוטה אחת של שדרוג טכנולוגי.

 

מעוניינים במרכזיות בענן?

לקבלת הצעת מחיר עבור מרכזיה בענן ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

 

 

לקבלת הצעת מחיר עבור מרכזיה בענן לעסקים לחץ כאן!

 

מרכזיה בענן או מרכזיה IP פיזית?

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים